בפתיחת עסק חדש ובתפעול עסק קיים פונים אליך אלפים שאומרים לך:
"בוא אראה לך איפה הכסף"
כולם פתאום נעשים יועצים מקצועיים ויועצים בפוטנציה.
אין כמעט אף אחד ששואל אתכם "מה הייעוד שלך?"
"האם פתחת את העסק רק כדי להרוויח כסף?"
(במציאות הקיימת?)
"האם העסק שלך הוא את או אתה?"
(האם העסק נפתח כיוון שמה שהוא מייצג הוא אהבתך הגדולה והמענה לתשוקותייך?).
בממוצע נפתחים כ50,000 עסקים בשנה, מתוכם נסגרים כ 39,000 בשנה הראשונה ועוד 7,000 בשנה השנייה.
הסיבה העיקרית היא לא כי אינם יודעים למצוא את הכסף או כי אינם יודעים להביא לקוחות, הם יודעים.
יחד עם זאת הם אינם מחוברים במלוא תשוקתם וליבם למהותו של העסק ומאבדים במהירות את הרצון להמשיך או את היכולת
להיות יצירתיים ולהכניס חיות במה שהם עושים.
בענף הקמעונאות המצב אף מאתגר יותר, מנקודת המבט שלי, במהלך עבודתי בשטח
גיליתי שיש 5 מניעים להיות בעל עסק קמעונאי:
1. ירושה - העסק היה שייך למישהו במשפחה ויש רצון לשמר את הקיים כנכס משפחתי.
2. הזדמנות עסקית - עסק קיים או חדש שנראה בעינינו כהזדמנות טובה לרווח.
3. תחביב - רצון ליישם את התחביב שלנו כמוצר להמונים.
4. חלום ילדות - הגשמת חלומנו באמצעות העסק.
5. ידע מקצועי - יישום הידע המקצועי באמצעות מתן שירות ו/או מוצר לקהל הרחב.
כל אחת מהסיבות מספיק טובה ומניחת דעת כדי לפתוח עסק עצמאי בתחום.
אבל, וזה אבל גדול מאוד, אני מניח בפתח דלתך 2 שאלות מהותיות בחשיבותן שחשוב לשאול את עצמך:
א. האם יש לך את הידע וההבנה הקמעונאיים שחיוניים כל-כך לעסק רווחי ומצליח?
ב. האם יש לך את היכולות הניהוליות הדרושות לבעלי עסקים בכלל ובענף הקמעונאות בפרט?
אני סמוך ובטוח שאם התשובות לשאלות הנ"ל שליליות, ניתן בהחלט ודי בקלות יש לאמר,
להבטיח לעצמך עתיד מוצלח ורווחי מאוד בעזרת רכישת הכלים המתאימים להפיכת התשובות לחיוביות.
נעים מאוד, שמי טל קופרמן ואני מומחה לשיפור רווח עסקי בתחום הקימעונאי. כבעל ניסיון רב בתחום הפלונגרמה, הייעוץ הקימעונאי ויצירת חזות שיווקית חכמה, אני מציע לבעל חנות - כל חנות ובכל תחום - שירות של הליכי שיפור הרווחים בעסק. לא מדובר בקסמים, כלל לא, אלא בתכנון יישום והפעלת כלים בדוקים לשפר בחנות שלך מכירות ורווחים.